Εικόνα για Χρ. Χαλκιαδάκη: «Επόμενες κινήσεις οι εξαγωγές κρητικών προϊόντων εκτός Ευρώπης»

Χρ. Χαλκιαδάκη: «Επόμενες κινήσεις οι εξαγωγές κρητικών προϊόντων εκτός Ευρώπης»

Η εταιρία Χαλκιαδάκης Α.Ε. είναι αδιαμφισβήτητα μία από τις πιο κορυφαίες εταιρίες στην Κρήτη και κατ’ επέκταση στην Ελλάδα.

Με τον τρόπο που γίνεται η διαχείρισή της έχει καταφέρει να κερδίσει όχι μόνο όλο το νησί αλλά έχει πολλούς φίλους στην υπόλοιπη χώρα αλλά και το εξωτερικό.

Κι όλα αυτά δεν επιτεύχθηκαν τυχαία ούτε απλά. Υπήρξε μία σωστή κατευθυντήρια γραμμή και μία δυνατή ομάδα.

XALKIADAKHS SHMAHγετικό ρόλο στην εταιρία έχει η Χριστίνα Χαλκιαδάκη που με αφοσίωση, δυναμικότητα και ταπεινότητα συνεχίζει το σπουδαίο έργο του πατέρα της, Μηνά.

Αυτή τη στιγμή υπάρχουν 39 καταστήματα σούπερ μάρκετ Χαλκιαδάκης σε όλους τους νομούς της Κρήτης, δύο στην Αθήνα ενώ υπάρχουν συνεργασίες με καταστήματα σε χώρες της Ευρώπης.

Η Χριστίνα Χαλκιαδάκη μίλησε στα prosopakritis κι ανέφερε όλα τα στοιχεία που αποτελούν την εταιρία, τις δυσκολίες που ένας επιχειρηματίας βιώνει στην Ελλάδα της κρίσης ενώ προτείνει και μία σειρά πράγματα που μπορούν να γίνουν για να έρθει στον τόπο μας η ανάπτυξη.

Τα τελευταία χρόνια έχετε μπει δυναμικά στην εταιρία «Χαλκιαδάκης» που έχει ένα ισχυρό όνομα στην Κρήτη με προεκτάσεις και στην υπόλοιπη Ελλάδα. Νιώθετε βαριά την ευθύνη στους ώμους σας;

Όταν ξέρεις ότι 960 άνθρωποι άμεσα εξαρτώμενοι που είναι το ανθρώπινο δυναμικό και χιλιάδες άλλοι συνεργάτες – έμμεσα εξαρτώμενοι από τη σωστή διαχείριση και βιωσιμότητα της επιχείρησης σου, σίγουρα δεν χωράνε λάθη και ανευθυνότητα. Είμαι όμως πολύ τυχερή γιατί το βάρος είναι ελαφρύτερο καθώς το σηκώνουμε μαζί με τον πατέρα μου και τα πιστά και ικανά στελέχη της επιχείρησής μας.

XALKIADAKHS1Αυτή τη στιγμή πόσα καταστήματα έχει ο Χαλκιαδάκης σε Κρήτη και υπόλοιπη Ελλάδα;

39 καταστήματα σε όλους τους νομούς της Κρήτης και 2 υπό την επωνυμία Γεύσεις Κρήτης Χαλκιαδάκης στο Χαλάνδρι και τη Γλυφάδα.

Ποια τα επόμενα σχέδιά σας. Σκέφτεστε για άνοιγμα στο εξωτερικό;

Ήδη συνεργαζόμαστε με καταστήματα στην Ευρώπη και βρισκόμαστε σε συζητήσεις για εξαγωγές κρητικών προϊόντων και εκτός Ευρώπης. Νομίζω ότι η ανάπτυξη μέσω συνεργασιών είναι η μόνη λύση αυτή τη στιγμή καθώς δεν έχουμε το know how και τους ανθρώπους που θα μπορούσαν να στηρίξουν μία τέτοια κίνηση.

Το επιχειρείν στην Ελλάδα είναι μία περιπέτεια;

XALKIADAKHSΔυστυχώς υπάρχει ακόμα ασάφεια και αντιξοότητες για την «επόμενη μέρα» στο ελληνικό επιχειρηματικό περιβάλλον. Δεν μπορούμε να  καταρτίσουμε ένα σαφές επιχειρηματικό πλάνο καθώς δεν ξέρουμε τι επιφυλάσσει το φορολογικό και το τραπεζικό γίγνεσθαι ή τι γραφειοκρατικό κυκεώνα θα συναντήσουμε σε κάθε αναπτυξιακή κίνηση, παρ’ όλο που γίνονται συντονισμένες προσπάθειες απλοποίησης και σταθεροποίησης.

Σε μία Ελλάδα της κρίσης, που όλοι μιλάνε για ανάπτυξη, εσείς τι έχετε να προτείνετε;

Την οργάνωση των φορέων τόσο σε εθνικό όσο και σε περιφερειακό επίπεδο έτσι ώστε να δημιουργηθούν οι κατάλληλες συνθήκες για οργανωμένες κινήσεις εξωστρέφειας: ο τουρισμός έχει αποδείξει ότι έχει ευεργετικές ιδιότητες, οι εξαγωγές δείχνουν ότι έχουν τεράστιο περιθώριο ανάπτυξης καθώς τα ελληνικά προϊόντα διατροφής έχουν πολύ καλή εικόνα στο εξωτερικό και να μην περιμένουμε την ανάπτυξη μόνο από τη γιγάντωση των πολυεθνικών στη χώρα μας που στηρίζονται μόνο στην παροχή υπηρεσιών και το εμπόριο. Συντονισμένο marketing και οργάνωση προς τις αγορές του εξωτερικού νομίζω ότι μπορεί να φέρει τη βελτίωση στην αγορά εργασίας, στον πρωτογενή τομέα και τα ελληνικά εισοδήματα.

XALKIADAKHS MAXΤο φορολογικό, οικονομικό και εργασιακό καθεστώς πόσο ευνοεί την επιχειρηματικότητα;

Σίγουρα έχουν γίνει προσπάθειες σε πολιτικό επίπεδο όμως η «ενοχοποίηση» του κέρδους με την δυσβάσταχτη φορολογία τόσο σε επιχειρηματικό όσο και σε προσωπικό επίπεδο αφαιρεί το κίνητρο από έναν επιχειρηματία να αναπτυχθεί. Στο εργασιακό καθεστώς μπορεί η μείωση των εργοδοτικών εισφορών από τον Ιούλιο και μετά να «ελαφρύνει» λίγο το κόστος λειτουργίας μίας επιχείρησης, θεωρώ όμως ότι υπάρχουν πολλές αδικίες στο εργασιακό περιβάλλον: πρώτον έχουν δημιουργηθεί τεράστια χάσματα στην αμοιβή των παλιών και των νέων συμβάσεων με αποτέλεσμα οι άνθρωποι που έχουν προσληφθεί τα τελευταία 2 χρόνια με τις νόμιμες εμπορικές συμβάσεις να μην έχουν έναν «βιώσιμο» μισθό ενώ οι συμβασιούχοι των προηγούμενων χρόνων με τις αναπροσαρμογές του παρελθόντος να έχουν πολύ υψηλούς για τα σημερινά και ευρωπαϊκά δεδομένα μισθούς. Επιπλέον το εργασιακό και το φορολογικό καθεστώς αφήνει πολλά περιθώρια και κίνητρα για «μαύρη εργασία» και φοροδιαφυγή που ακόμα και σήμερα είναι πολύ συχνό φαινόμενο εις βάρος των εργαζόμενων, των καταναλωτών και των «σωστών» επιχειρήσεων.

Είναι γνωστή η σχέση της εταιρίας «Χαλκιαδάκη» με την κρητική παραγωγή. Γίνονται κινήσεις για ν’ αναπτυχθεί περισσότερο αυτή η σχέση;

Πάντα πιστεύουμε ότι πρέπει να στηρίζουμε πρωταρχικά την τοπική παραγωγή και οικονομία. Γι αυτό το λόγο τα κρητικά προϊόντα έχουν πάντα την καλύτερη θέση στα ράφια μας και μάλιστα βραβευτήκαμε για τη στήριξη της τοπικής παραγωγής από το κλαδικό μας περιοδικό. Ήδη ξεκινήσαμε μία προσπάθεια ανάπτυξης της κρητικής παραγωγής με τα καταστήματα κρητικών προϊόντων στην Αθήνα και τα πρώτα βήματα εξαγωγικής δραστηριότητας. Όσο υπάρχουν ανοικτόμυαλοι παραγωγοί στο νησί μας – κι ευτυχώς είναι αρκετοί αυτοί που επενδύουν και εξελίσσουν την παραγωγή τους – θα βρίσκουν σ’ εμάς ένα σύμμαχο! Κι αυτό εξάλλου είναι και το κλειδί της επιτυχίας μας.

XALKIADAKH XRISTINA2Λένε πως οι επιχειρηματίες έχουν μία «οικονομικίστικη» άποψη για τη ζωή. Ισχύει αυτό για εσάς;

Εμείς είμαστε «μπακάληδες» από κούνια οπότε σίγουρα ισχύει το «3 το λάδι, 3 το ξύδι…». Αυτά για τις επιχειρήσεις. Στην προσωπική ζωή «μετράνε» άλλα πράγματα γιατί αν έμπαιναν οι σχέσεις και τα συναισθήματα στη ζυγαριά θα ήταν πολύ φτωχά.

Θέλατε από μικρή ν’ αναλάβετε την επιχείρηση;

Όχι. Ήθελα να μείνω στην Αθήνα και να ασχοληθώ με τα χρηματοοικονομικά. Όντας όμως μοναχοπαίδι και βλέποντας πόσο καλός εργοδότης είναι ο πατέρας μου αποφάσισα να κάνω αλλαγή καριέρας!

Την επιλέξατε εσείς ή σας επέλεξε εκείνη;

Νομίζω και τα δύο. Δεν μετανιώνω γι’ αυτή την επιλογή γιατί η καθημερινότητα μπορεί να είναι γεμάτη προκλήσεις, ένταση, κούραση αλλά στο τέλος αυτό που μένει είναι μία δυνατή ομάδα! Και είναι μεγάλο πράγμα να μπορείς να κοιμάσαι ήσυχος το βράδυ ξέροντας ότι δεν έβλαψες κανένα ή δεν κορόιδεψες κανένα και μπορείς όλους να τους κοιτάς στα μάτια: πελάτες, συνεργάτες και προμηθευτές.

Σοφία Κωνσταντοπούλου

Το άρθρο έχει δημοσιευθεί στην κατηγορία . Βάλτε στα αγαπημένα τον μόνιμο σύνδεσμο.

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


*