Εικόνα για Γιώργος Μαυράκης

Γιώργος Μαυράκης

Συνέντευξη στην Σοφία Κωνσταντοπούλου

Έχει συνδέσει το όνομά του με τις καλύτερες ραδιοφωνικές πλάκες σε “ανυποψίαστους” Ηρακλειώτες. Είναι αυθεντικός, ουσιαστικός και άκρως σατυρικός προσπαθώντας να προσφέρει στο κοινό του, το γέλιο.

Ο λόγος για τον Γιώργο Μαυράκη που φέτος κλείνει 24 χρόνια στην ελληνική ραδιοφωνία. Ο ίδιος πιστεύει ότι η μαγεία του ραδιοφώνου έχει χαθεί με την εμφάνιση των social media, ωστόσο δεν θα εγκατέλειπε ποτέ την μεγάλη του αγάπη μέσω της οποίας προσφέρει γέλιο, κάτι που όπως τονίζει, λείπει πολύ στους Ηρακλειώτες.

Τα prosopakritis βρήκαν τον γνωστό παραγωγό, ο οποίος μίλησε για τη νέα του ραδιοφωνική προσπάθεια αλλά και το κοινό της Κρήτης.

Θυμάσαι την πρώτη φορά που στάθηκες πίσω από ένα μικρόφωνο;

Ήταν το 1989, όταν ήμουν στην δευτέρα γυμνασίου. Εκείνη την περίοδο είχα ζητήσει από τη μητέρα μου να μου πάρει δώρο έναν μείκτη. Eίχα συνδέσει πάνω δύο γουόλκμαν και είχα πάρει κι ένα μικρόφωνο. Έγραφα διάφορα πράγματα εκεί, όταν κάποια στιγμή ένας φίλος μου με είδε και μου ζήτησε να ακούσει μία κασέτα μου. Όταν την άκουσε μου είπε ότι ήμουν πολύ καλός κι ότι έπρεπε να το εξασκήσω. Το 1991, συνάντησα ξανά τον φίλο μου από το γυμνάσιο και με ρώτησε αν είχα ακόμα την κασέτα εκείνη. Την ξανάκουσε και μου έκλεισε ραντεβού μ” έναν ιδιοκτήτη ραδιοφώνου. Ημέρα Πέμπτη με άκουσε ο ιδιοκτήτης, ημέρα Σάββατο ξεκίνησα εκπομπή σε prime time, στη 1 το μεσημέρι. Έκτοτε δεν έχω σταματήσει καθόλου τις εκπομπές.

MAYRAKHS 1Τι είναι ο ραδιοφωνικός παραγωγός;

Για μένα είναι να βγάζεις την τρέλα σου, να μοιράζεται σκέψεις με τον κόσμο, να μοιράζεσαι προβλήματα με τον κόσμο και φυσικά να μοιράζεσαι την καλύτερη στιγμή του κάθε ανθρώπου, που είναι η στιγμή που θέλει να ακούσει ένα τραγούδι για δικούς του λόγους.

Η επικοινωνία με τον κόσμο είναι εύκολη;

Όχι είναι πολύ δύσκολη ειδικά όταν υπάρχει αρκετός κόσμος που ακούει την εκπομπή που κάνει ένας ραδιοφωνικός παραγωγός. Για παράδειγμα, υπάρχουν πολλοί ακροατές που τηλεφωνούν και υπάρχουν στιγμές που μπορεί να “χάσεις την μπάλα” που λέμε. Σίγουρα σε αυτή τη φάση, κάποιοι ακροατές θα μείνουν απογοητευμένοι καθώς δεν θα μπορούν ν” ακούσουν το τραγούδι που ζήτησαν. Μάλιστα, υπάρχουν περιπτώσεις που ο κόσμος δεν καταλαβαίνει ότι απλά δεν υπάρχει χρόνος αλλά νομίζει ότι εσκεμμένα δεν βάζει ο ραδιοφωνικός παραγωγός τα κομμάτια, πράγμα που δεν αληθεύει.

Ένας ραδιοφωνικός παραγωγός μεγαλώνει με το κοινό του; Χτίζει την σχέση του;

Δεν μπορώ να το θεωρήσω σαν χτίσιμο σχέσης. Πιστεύω ότι ο ακροατής, ειδικά το τελευταίο διάστημα έχει λίγο ξεφύγει. Δηλαδή, ακούει κάτι του αρέσει και μένει εκεί, δεν του αρέσει το αλλάζει. Την επόμενη μέρα το ίδιο.

Τότε πώς κάνει ένας ραδιοφωνικός παραγωγός αυτό που λέμε “όνομα”;

Το όνομα το κάνεις όταν αρέσεις σε πολλούς, σε μεγάλη μερίδα κόσμου. Και το κάνεις πιο εύκολα όταν την συγκεκριμένη στιγμή συμπέσεις με τις “στιγμές” πολλών ακροατών.

Έχει γοητεία το ραδιόφωνο;

Παλαιότερα υπήρχε η γοητεία γιατί ήσουν πίσω από το μικρόφωνο, δεν φαινόσουν και είχες μόνο την φωνή σου. Τώρα που όλα λειτουργούν μέσα από τα social media τα πράγματα έχουν αλλάξει. Πλέον ο κάθε ένας γνωρίζει τι έκανες, πού βγήκες, ποιό τραγούδι θα παίξεις σε λίγο, ποιός καλλιτέχνης είναι μαζί σου στο στούντιο. Όλα αυτά σε εκθέτουν με την καλή έννοια, αλλά χάνεται η γοητεία του ραδιοφώνου. Θα προτιμούσα να μην υπήρχαν τα social media και να μην γίνεται αυτό που γίνεται. Θα ήταν ακόμα πιο αθώα η προσέγγισή του, γιατί ο άλλος σε φαντάζεται όταν κάνεις ραδιόφωνο, πλάθει μία εικόνα. Τώρα πλέον έχει και την εικόνα.

«Η εμφάνιση των social media

έκρυψαν την μαγεία του ραδιοφώνου»

Ποιος είναι τότε ο ρόλος του ραδιοφώνου σε όλη αυτή τη κατάσταση με τα social media που μόλις μου περιγράψατε;

Ο ρόλος του ραδιοφώνου έτσι όπως ήταν έχει πλέον χαθεί, κατά μία έννοια. Και δεν είναι μόνο τα social media. Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν εκατοντάδες χιλιάδες ραδιόφωνο που μέσω του ίντερνετ μπορείς ν” ακούσεις. Παλαιότερα υπήρχαν δύο – τρία ραδιόφωνα και περίμενες να πάει 12 το βράδυ για ν” ακούσεις μία απαλή ερωτική φωνή. Τώρα ακούς τα πάντα όποτε θέλεις. Η νέα γενιά, που δεν γνωρίζει πώς ήταν παλιότερα τα πράγματα, δεν έχει πρόβλημα. Τα παιδιά πλέον παίρνουνε χιλιάδες ερεθίσματα και επιλέγουν όποιο ραδιόφωνο τους αρέσει την συγκεκριμένη στιγμή. Γι” αυτό πλέον, για έναν ραδιοφωνικό παραγωγό είναι πιο δύσκολο να γίνει γνωστός. Πρέπει να κάνει μεγαλύτερο “κρότο” για να γίνει γνωστός.

Τι κάνει ένα ραδιοφωνικό παραγωγό καλό;

Η αυθεντικότητά του, να είναι ο εαυτός του πάνω απ” όλα, να μην υποκρίνεται και να μην αλλάζει τον τόνο της φωνής του. Όταν αλλάζει ένας ραδιοφωνικός τη φωνή του και την κάνει πιο ερωτική π.χ για να προσελκύσει ένα κοινό – για μένα – είναι πολύ άσχημο και χάνει την ουσία. Δεν πρέπει να προσποιείσαι στον κόσμο.

Υπάρχουν καλοί νέοι ραδιοφωνικοί παραγωγοί στο Ηράκλειο;

Αυτό που δυστυχώς με στεναχωρεί είναι ότι τα νέα παιδιά δεν έχουν τόση τρέλα με το ραδιόφωνο όσο εμείς παλαιότερα. Παλαιότερα αν έβγαζε ένας σταθμός μία ανακοίνωση που θα έλεγε “Δοκιμάστε την τύχη σας, ελάτε να γίνεται ραδιοφωνικοί παραγωγοί” θα ερχόντουσαν 150 άτομα τουλάχιστον. Τώρα, έρχονται 10 και με το ζόρι.

Έχετε δουλέψει σε τηλεόραση αλλά και σε ραδιόφωνο. Ποιο προτιμάτε;

Σαφέστατα προτιμώ το ραδιόφωνο. Αν προτιμούσα την τηλεόραση τότε θα ήμουν εκεί.

Είχα τις ευκαιρίες μου αλλά δυστυχώς στην τηλεόραση πρέπει να παρουσιάζεσαι διαφορετικός απ” αυτός που είσαι.

Ο Γιώργος Μαυράκης με την ραδιοφωνική του παρτενέρ Νίκη Ξημέρη
Ο Γιώργος Μαυράκης με την ραδιοφωνική του παρτενέρ Νίκη Ξημέρη

Γιατί συμβαίνει αυτό;

Ειδικά στα τοπικά μέσα υπάρχουν δυσκολίες. Δεν υπάρχει η ευελιξία να μπορέσουν να κάνουν αυτό που θέλεις εσύ. Π.χ. σ” ένα μεγάλο κανάλι θα έχεις 4,5 κάμερες να σ” ακολουθούν. Σ” ένα τοπικό κανάλι δεν μπορείς να έχεις τόσες κάμερες, οι δύο θα είναι στημένες και θα έχεις μία που θα σ” ακολουθεί το πολύ. Άρα θα πρέπει να είσαι συνεχώς σ” ένα πλάνο και να μην κινείσαι.

Σας βρίσκουμε στην αρχή μίας νέας σου ραδιοφωνικής προσπάθειας. Μιλήστε μας γι” αυτήν.

Το τελευταίο μου ραδιοφωνικό προϊόν ήταν ένα προϊόν με πλάκες, το οποίο έπαιξε αρκετά χρόνια και σημείωσε επιτυχία. Έγινε αρκετά γνωστό επειδή στηρίχθηκε στην αυθεντικότητα του ανθρώπου. Δεν έκανα κάτι λιγότερο ή περισσότερο απ” αυτό που κάνω στη καθημερινότητά μου. Όλη τη μέρα στη ζωή μου, πειράζω τους δικούς μου ανθρώπους.

Τώρα στο Super 90,4 που βρίσκομαι εδώ και 3 μήνες περίπου προσπαθούμε να το εξελίξουμε αυτό το προϊόν και αργότερα να το κάνουμε και τηλεοπτικό. Είναι βέβαια πολύ δύσκολο αυτό το εγχείρημα αλλά κάποιες δοκιμές που έχουμε κάνει έχουν αρκετή επιτυχία.

Αυτός δηλαδή είναι ο τομέας σας; Οι πλάκες;

Δεν θα μου άρεσε να κάνω μία ζωή στο ραδιόφωνο πλάκες. Το τελευταίο διάστημα έχουμε περιορίσει λίγο τις ραδιοφωνικές πλάκες και προσπαθούμε να κάνουμε ένα διαφορετικό στιλ ραδιοφώνου που είναι κάπως θεατρικό. Δηλαδή, όταν θέλουμε να αναφέρουμε μία είδηση το κάνουμε με θεατρικότητα, μπαίνουμε στους ρόλους των πρωταγωνιστών μίας είδησης. Ακόμα και μία δυσάρεστη είδηση μπορείς να την μετατρέψεις σε ευχάριστη.

Πλάκα και γελοιότητα. Ποια είναι η λεπτή γραμμή που τα χωρίζει;

Γελοίο είναι όταν κάνεις κάτι με άσχημο τρόπο, όταν προσβάλλεις κάτι για να φανείς εσύ. Όταν όμως κάνεις πλάκα, με σατυρικότητα και χωρίς να προσβάλλεις τον χαρακτήρα του άλλου τότε προσφέρεις γέλιο.

Φανταστείτε ότι το πρώτο πράγμα που κάνουμε εμείς στο ραδιόφωνο είναι ότι τσαλακώνουμε τις εικόνες μας, τους εαυτούς μας. Αυτό που πάντα προσωπικά έκανα, και τώρα μαζί με την ραδιοφωνική μου παρτενέρ τη Νίκη Ξημέρη, είναι να κάνουμε τον άλλον να γελάσει με οποιοδήποτε τρόπο.

«Ο Ηρακλειώτης γελάει πολύ εύκολα,

είναι κάτι που το έχει ανάγκη»

Γελάει ο Ηρακλειώτης;

Γελάει πάρα πολύ εύκολα ο Ηρακλειώτης και είναι κάτι που το έχει απόλυτα ανάγκη. Του έχει λείψει να γελάει και ειδικά στο ραδιόφωνο που δεν βρίσκει εύκολα εκπομπές που προσφέρουν γέλιο. Είναι όλες δυστυχώς πολύ σοβαρές, σε πλαίσια που κουράζουν.

Ποια η καλύτερη πλάκα που έχετε κάνει ποτέ;

Επειδή είμαι άνθρωπος πολύ ανήσυχος, με άλλα λόγια ραδιοφωνικός κανίβαλος, μ” αρέσουν οι πλάκες που προκαλούν και έχουν έντονα συναισθήματα.

Για παράδειγμα, δεν θα ξεχάσω ποτέ μία κοπέλα που της είπαμε ότι αντέγραψε σε κάποιες εξετάσεις και ίσως το γραπτό της ακυρωθεί. Η κοπέλα πλάνταξε στο κλάμα και κόντευε να λιποθυμήσει.

Επίσης δεν θα ξεχάσω, έναν κύριο που του είπα ότι είμαι ο πατέρας της Αννούλας, που τα έχει με τον γιο σας τον Γιάννη και η Αννούλα είναι 3 μηνών έγκυος. Τη στιγμή που του είπα “μπορώ να σε λέω συμπέθερο” ο άνθρωπος κόντευε να λιποθυμήσει. Άκουγα από μέσα τον γιο του που έλεγε “μπαμπά, μπαμπά περίμενε να σου φέρω νερό”.

MAYRAKHS3Σας έχουν μηνύσει ποτέ;

Όχι γιατί υπάρχει μία πολύ καλή ατάκα που λες στο τέλος κάθε πλάκας. “Την έκπληξη στην ετοίμασε ο τάδε”, που μπορεί να είναι η σύζυγος, ή γιος, άρα η ευθύνη πάει αλλού αμέσως,

Σύμφωνα με την εμπειρία σας, στους Ηρακλειώτες τους αρέσει να κάνουν πλάκες ή να τους κάνουν πλάκες;

Πιστεύω ότι το κοινό της Κρήτης είναι τόσο καλά εκπαιδευμένο στην πλάκα που δέχεται κάθε πλάκα. Του αρέσει βέβαια. Το μόνο πρόβλημα που υπάρχει είναι επειδή είμαστε μικρή κοινωνία όταν μία πλάκα πολυπαιχτεί στον αέρα τότε “δουλεύουν” πολύ το θύμα.

Τόσα χρόνια ήσουν στο ραδιόφωνο ως “one man show” τώρα έχεις παρτενέρ. Τι διαφορές παρατηρείς;

Είναι πολύ πιο εύκολο να υπάρχει δίδυμο, αρκεί να δέσει η χημεία μεταξύ των ατόμων. Αν είσαι μόνος σου για να κάνεις χαβαλέ, θα πρέπει να είσαι πολύ – πάρα πολύ – προσεχτικός. Δεν σε σώζει τίποτε και δεν μπορείς να πεις για παράδειγμα μία βλακεία στον αέρα και να την καλύψεις μόνος σου. Ενώ αν έχεις έναν παρτενέρ μπορεί πολύ εύκολα είτε να το κοροϊδέψει αυτό και να το ξεπεράσεις, είτε να σου αλλάξει θέμα.

Το άρθρο έχει δημοσιευθεί στην κατηγορία . Βάλτε στα αγαπημένα τον μόνιμο σύνδεσμο.

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *


*